Wykonując analizę biznesową często zauważamy, że klienci zapytani o sposób analizowania zmian w najważniejszych wskaźnikach sprzedażowych, często nie są w stanie określić jak w narzędziach BI chcieliby w sposób wizualny analizować dynamikę np: sprzedaży. Nasza propozycja w takiej sytuacji jest często standardowa:

Rozpocznijmy od analizy sprzedaży w okresach miesięcznych, porównując trend bieżącego miesiąca względem poprzedniego.

Temat skuteczny i prosty: wykres liniowy, miara sprzedaży + set analysis na obecny i poprzedni miesiąc. Ale co w przypadku kiedy klienci chcą porównywać dowolne przedziały czasowe pomiędzy sobą? W takiej sytuacji Qlik proponuje funkcję GetFieldSelections.

Stwórz źródło danych dla alternatywnego wymiaru czasu [xYearMonth] z wartościami odpowiadającymi oryginalnemu wymiarowi [YearMonth]:

 

Przygotuj wizualizację z filtrem wymiaru [xYearMonth], następnie wykorzystaj funkcję GetFieldSelections przy definicji Set Analysis w alternatywnej miarze [xSales]:

Gotowe! Dashboard jest gotowy do analizy dwóch miar zarządzanych przez osobne wymiary czasu!

Szczegółowe informacje dotyczących sposobu użycia: help.qlik.com – GetFieldSelections

 

 

Jak skutecznie analizować okresy sprzedażowe z funkcją GetFieldSelections?